Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

söndag 28 december 2008

Denna jul

Så nu är julen över för denna gång, ganska skönt tycker jag. Är ingen stor älskare av denna högtid, även om det har ändrat sig ganska mkt de senaste åren. Nu kan jag faktiskt se fram emot julen istället för att bli oerhört stressad, som jag alltid blev när jag var yngre.
I år så var hela familjen hemma hos oss på julafton, vi var 17 st, och det gick över förväntan. Trodde att jag skulle ha fullt upp hela dagen men så fort mamma och mina systrar kom så tog de över i köket och svärmor tog hand om Oliver och jag hann ta det lugnt. Kan säga att jag nog aldrig sett så måååånga julklappar i mitt liv (i alla fall inte under min gran). Det mesta var till barnen, själv vill jag inte ha några julklappar längre. Jag satsar mer hellre på barnen och på maten och sötsakerna. Inte ens Juan och jag byter julklappar med varandra, jätte-skönt och det minskar stressen mkt.
Vi hade en jätte-trevlig dag och kväll!!

En ny tradition har också tagit form i år, på fm på julafton så var jag och Juan till kyrkogården och tände ett ljus för min pappa och ett för min morfar, pappa gick bort i oktober i år ganska oväntat.

En baksida med att träffas så många samtidigt är att det blir mkt bassilusker som virvlar omkring..... Både Oliver och Juan har blivit ordentligt förkylda.....

3 kommentarer:

Prinsmamman sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!
Kram

Prinsmamman sa...

Vet inte om du sett denna sidan (Unique )men den kanske kan vara något för dig.
www.rarechromo.org

Kram

Oliver sa...

Har sett att den sidan finns, såg i en annan blogg men har inte tagit mig i kragen och skrivit ännu. Men tack för tipset!! Det uppskattas!! Kram