Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

söndag 31 augusti 2008

Jag fortsätter här där jag slutade förra gången...

I min tidigare blogg så var jag lite dålig på att komma ihåg att skriva inlägg men ska bättra mig här.
Jag fortsätter här där jag slutade förra gången...

Vi har hunnit med ytterligare ett besök hos vår underbare hjärtläkare, dr Bäckman, och han hade bara goda nyheter nästan... De goda nyheterna är att nu har även det sista av de 3 hålen vuxit igen och den mindre goda nyheten är att dr Bäckman ska gå i pension.... Men han ska jobba 1 vecka/mån så han kommer fortfarande att vara Olivers hjärtläkare!! Kan berätta att Oliver roade sig med att smaka på doktorn vid senaste ultraljudsundersökningen, han mumsade så glatt!

Vi har även hunnit med en mindre lyckad läkarträff på bvc, läkaren var oerhört stressad och gav inte det minsta bra intryck. Han och semestervikarie-sköterskan hade också lite panik över att Oliver är lite mindre i storlek än de flesta i hans ålder. Paniken gällde även att han äter små portioner. Kan säga att min lille kille äter så mkt han vill så ofta han vill, ja han kanske äter mindre portioner och är lite mindre än andra men man får inte glömma att han faktiskt är hjärtopererad. Det sägs ju ofta att hjärt-barn är lite mindre än deras jämnåriga kamrater. Förresten så hade han även skrivit fel i journalen, han hade skrivit att Oliver äter specialkost och börjat med smakportioner, helt fel, Oliver äter bröstmjölk och ersättning.
Skönt när den vanliga sköterskan var tillbaka och rättade till alla ev fel.

Inga kommentarer: